So I made it back after a long Thanksgiving weekend but with one missing piece of equipment my cellphone.

It's not a huge issue as it would seem as I had a spare laying about I just needed a new SIM chip and was good to go. But now I'm in the market for one of those fancy smart phones, thanks to the timely posting from Scott http://spendolini.blogspot.com/2006/11/can-someone-please-put-smart-in_28.html

I won't be getting a Motorola Q, but I would like to hear peoples opinions on other smart phones, I'm partial to Nokia but it doesn't need to be.

Features I'm looking for


  1. bluetooth

  2. megapixel camera

  3. expandable memory

  4. full qwerty keyboard (slide out would be awesome)

  5. mobile java compatible

  6. wifi (can give or take)



Oh and if it makes a difference I'll be buying straight from the manufacturer so I don't do through the whole locked phone debacle as I blogged about here, gotta watch that stress level :)

If anybody has strong opinion (good or bad) on a smart phone that has most of these features I'd greatly appreciate hearing about them in the blog comments.

Thanks in advance.

5 Comments:

  1. Dimitri Gielis said...
    Hi Carl,

    I'm searching for a Smart phone too...

    Maybe for you this one is good: HTC Tytn - it has everything you like (with a slide keyboard ;-) )

    I'm looking into the HTC P3300 GPS, as this phone has also a gps functionality. Now I'm searching a shop to "really" see it working ;-)

    Dimitri
    Carl Backstrom said...
    Hello,

    Yeah Tyler ,Ex Apex Developer and super cool guy, pointed me at the HTC 8525
    http://www.america.htc.com/products/8525/features-specs.html

    Almost looks like what I want other than it seems to be tied to Cingular and who knows how long I can stand them and it runs Windows , not that I'm totally against that but I'd have to hold my nose while using my credit card number.

    I'll check into the two you pointed out, thanks.

    Carl
    Dimitri Gielis said...
    Carl,

    Did you already decide what you're going for?

    Dimitri
    Carl Backstrom said...
    Hello,

    Yup getting the

    HTC 8525
    http://business.cingular.com/businesscenter/8525/index.jsp

    If the FedEx site can be trusted I'll have it by 3pm today.

    I went and played with it at the store and was pretty nice. Heck it's better than most of my first computers.

    I'm used to Nokia's and the Symbian OS so the change to Windows Mobile will probably be my biggest issue. Plus the thing is a huge brick of a phone but I did want a full keyboard and all the other features so There is only a certain amount you can shove in a small phone.

    Carl
    Furniture Interior Jepara said...
    Anda mencari produk Furniture Jepara dengan desain minimalis ataupun klasik asli mebel jepara dengan harga murah. kami menyediakan berbagai tipe atau model produk Furniture Jepara Murah terutama dengan menggunakan material kayu jati. Disni saya menjual produk produk mebel mulai dari kursi tamu minimalis meja makan jati tempat tidur dan sebagainya. Untuk indormasi lebih lanjut anda bisa langsung menuju katalog website kami.
    Produk produk yang kami tawarkan mempunyai kualitas tinggi dan kami menawarkannya dengan harga yang cukup terjangkau, tentunya kualitas produk tersebut akan kami jaga. Produk Furniture Minimalis selalu banyak diminati oleh banyak konsumen baik itu dari dalam maupundari luar negri. Banyak sekali turis turis asing berbondong bondong ke jepara dengan tujuan yang sama seperti anda yaitu untuk mencari produk Kursi Tamu.
    Kami Cv. Karya Priboemi Jepara sebagai produksen furniture memberikan anda kemudahan untuk online, kami menyediakan berbagai model di dalam katalog website kami. Anda cukup duduk santai di ruamh, kami kerjakan produk pesanan anda dan tentunya kami akan memberikan garansi jika produk tidak sampai ke tangan anda ataupun produk Furniture Jepara yang anda pesan tidak sesuai dengan pesanan.
    Setiap produk kami, kami proses dengan sangat terkontrol, baik itu dalam hal perusahaan Furniture Jati selalu mengutamakan kualitas produk serta meningkatkan pelayanan yang ramah kepada anda.
    Jepara memang dikenal sudah sejak lama sebagai kota industri Furniture Jepara terbesar di asia hingga dunia. Kualitas produk dari jepara sudah banyak di akui pameran furniture Furniture Jati.
    Banyak sekali produk produk yang di tawarkan disana, baik itu dengan model minimalis ataupun klasik. Salah satunya yang menjadi produk unggulan mebel jepara yaitu Kursi Tamu Jati yang sangat cantik dengan keaslian lain seperti tempat tidur, meja makan, set meja makan dan banyak lainnya.
    Oleh karena itu mulai dari lima tahun terakhir kami sudah mengembangkan untuk pembelian produk furniture dengan menawarkannya di Toko Furniture Online yang sudah berkembang hingga sekarang. Furniture jepara Online banyak sekali yang dapat anda pilih.
    Untuk bertransaksi dalam pembelian Furniture Jati secara online dengan kami, anda tidak perlu ragu Jadi apabila anda ada keluhan saat bertransaksi Furniture Online dengan kami, jaminan keamanan 100% di toko kami Toko Mebel Online produk produk kami berkualitas karena dikerjakan oleh tenaga mebel yang sudah berpengalaman dibidangnya. Untuk katalog produk anda bisa klik link berikut Tempat Tidur Jati kami sudah mulai membuka pemesanan dengan anda cukup dengan santai diruamh, anda tinggal Tips Furniture

Post a Comment